Som TV- og bredbåndsleverandør har vi i Dansk Kabel TV en national forpligtelse til at sørge for, at vores kunder kan holde sig opdateret om verdenssituationen via deres bredbåndsforbindelse eller TV-signal.
Derfor er det nødvendigt for vores teknikere stadig at bevæge sig rundt i Danmark og ofte indenfor hos vores kunder. Men det er dog også vores ansvar at gøre vores allerbedste for at begrænse smitten af COVID-19 blandt vores medarbejdere og kunder.
Derfor har vi sammen med TDC Net besluttet at begrænse teknikerbesøg til et minimum og at stoppe med alle ikke-kritiske opgaver.
I stedet har vi trænet vores kundeservice til at foretage en dybere fejlsøgning over telefonen i første omgang. Hvis vi er nødsaget til at sende en tekniker ud, har vi ændret i processen, så vi begrænser kontakt mellem teknikere og kunder.
I stedet for at starte fejlsøgningen inde i kundens hjem og ansigt-til-ansigt med kunden, som vi plejer, så starter vores teknikere nu fejlsøgningen ude ved kabelskabet. Hvis installationen ser korrekt ud, ringer vores tekniker til kunden, og guider kunden igennem en fejlsøgning.
Vi håber, at disse vigtige skridt kan hjælpe os og vores kunder igennem den næste kritiske tid med COVID-19, og at vi sammen kommer godt ud på den anden side.